top of page
  • Ela Cissowska

Pokolenie Wyżu Demograficznego: Nowe Podejście do Emerytury.

Czy słyszałeś, że zabójcą nr 1 mężczyzn w wieku 65+ jest emerytura?

Tak, to prawda! Wielu przedstawicieli pokolenia Wyżu Demograficznego, którzy przechodzą na emeryturę, opowiada o niej jako o czasie nudy i braku celu.


Po początkowym zachwycie wolnością często czują się samotni, pozbawieni energii i nadziei. Brakuje im struktury codziennych dni oraz towarzyskich interakcji, jakie mieli w pracy. Poczucie pustki może być szczególnie trudne dla wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy przez dziesięciolecia prowadzili intensywne życie zawodowe.


Boomersi nie chcą dryfować bez celu. 

Dzisiaj w Polsce osoby rozważające późniejsze przejście na pełną emeryturę, są w awangardzie trendu, który zyskał dużą popularność w USA i innych krajach zachodnich, gdzie wielu emerytowanych profesjonalistów pokolenia Wyżu Demograficznego decyduje się na drugą karierę lub wykorzystuje swoje bogate doświadczenie i wiedzę i zakłada własne firmy, w których zysk finansowy nie jest głównym celem.



Ten nowy sposób podejścia do emerytury wynika z kilku kluczowych czynników. Po pierwsze, żyjemy dłużej i jesteśmy zdrowsi niż poprzednie pokolenia. Po drugie, wielu emerytów nie wyobraża sobie życia w nudzie i z ograniczonym budżetem. Aktywność zawodowa nie tylko pozwala im zachować zdrowie psychiczne i fizyczne, ale również daje poczucie spełnienia. Im większy sukces zawodowy odnieśli w przeszłości, tym trudniej im zaakceptować bierną emeryturę.



Dla wielu powrót do pracy to także sposób na utrzymanie kontaktów towarzyskich i poczucia przynależności. Pokolenie Wyżu Demograficznego zawsze było napędzane celem i misją, dlatego osoby te szukają możliwości, aby nadal być aktywnymi zawodowo na emeryturze. Ponadto, zmieniające się podejście do pracy zdalnej po Pandemii otwiera nowe drzwi do realizacji tych planów. Praca online i w niepełnym wymiarze godzin jest doskonałym rozwiązaniem, eliminującym ryzyko dyskryminacji ze względu na wiek, gdzie liczą się umiejętności, a nie metryka.


Badania pokazują, że ludzie młodsi z Pokolenie Z i Milenialsi, poszukują mentorów. Emerytowani profesjonaliści mogą wypełnić tę lukę, dzieląc się swoim doświadczeniem i wiedzą. Dlatego też powrót do pracy w roli mentora może być niezwykle satysfakcjonujący.


Nowa era możliwości na emeryturze.

Dlaczego nie podzielić się swoimi pasjami i zainteresowaniami i inspirować innych, pomagając im odkryć nowe hobby lub aktywności, które mogą wzbogacić ich życie na emeryturze.


Przechodzące na emeryturę pokolenie Wyżu Demograficznego to świetna, ale nieodkryta nisza biznesowa!

Osoby w wieku 60+ są często pomijane lub odrzucane jako nisza rynkowa o ograniczonym potencjale. Jest to jednak błędne przekonanie, które nie uwzględnia różnorodności, dynamiki i stylu życia pokolenia Wyżu Demograficznego. W rzeczywistości współcześni emeryci to coś więcej niż tylko nisza rynkowa; to rozwijająca się i zyskowna alternatywa dla biznesów, które wiedzą jak zaspokajać potrzeby, preferencje i aspiracje tych konsumentów.



Oto kilka powodów, dla których skierowanie uwagi na pokolenie Wyżu Demograficznego to świetna okazja biznesowa:

1. Wielkość populacji w wieku 60+ lat.

2. Siła nabywcza i chęć wydawania pieniędzy konsumentów w wieku 60+.

3. Są zainteresowani nowymi trendami, innowacjami i doświadczeniami. Chcą czuć się i wyglądać dobrze.

4. Są skłonni zapłacić za jakość, wygodę, styl i funkcjonalność.


Emerytowani przedstawiciele generacji Wyżu Demograficznego to zróżnicowany i dynamiczny segment społeczeństwa, który ma inne potrzeby, preferencje i aspiracje niż poprzednie pokolenia. Mają więcej dochodu rozporządzalnego, więcej wolnego czasu i chęć wyrażania swojej indywidualności i tożsamości.



Jednak biznes oraz media w dużej mierze zaniedbują ten segment rynku, koncentrując się głównie na młodszych grupach wiekowych. Podchodzą stereotypowo do konsumentów w wieku 60+ oferując im ograniczone możliwości wyboru i przestarzałe porady, przedstawiają jako starych, chorych i niepełnosprawnych ludzi.

Nie zauważają ich nowoczesnych potrzeb, takich jak zdrowy styl życia, dobre samopoczucie, tożsamość, samorealizacja i samoekspresja.

Na tym rynku istnieje ogromna luka i wielka szansa dla osób, które mogą zaoferować podejście odpowiadające pokoleniu Wyżu Demograficznego.



Odkryj swoje możliwości. Biznes i Pasja - Nowa sekcja w naszym magazynie.

Od jakiegoś czasu obserwuję na rynkach zachodnich popularność stosunkowo nowej branży Wiedzy wśród emerytowanych profesjonalistów. W rezultacie nie tylko założyłam internetowy magazyn Nowocześni Emeryci, ale także postanowiłam pisać o tych nowych trendach, aby pomóc innym osiągnąć bardziej satysfakcjonującą emeryturę i być może zarobić dodatkowe pieniądze.



Dla tych, którzy nie wiedzą, jak wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie, stworzyliśmy nową sekcję w naszym magazynie: Biznes i Pasja. Przedstawiamy tu proste pomysły na biznes online i ciekawe rozwiązania, które pomogą Ci nadal czuć się produktywnym i cenionym. To świetny sposób na znalezienie sensu i celu w życiu po przejściu na emeryturę.


Nie przegap tej okazji i szansy, zwłaszcza będąc samemu przedstawicielem tego pokolenia, a zatem osobą rozumiejącą mentalność ludzi takich jak Ty.


Commentaires


Les commentaires ont été désactivés.
bottom of page